יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

נגר ליום אחד?

פוסט זה מורכב משני חלקים. זה החלק הראשון. החלק ה-2 נמצא כאן







החלטתי לבנות משהו בעצמי.  וחשבתי מה קרוב לליבי? ונזכרתי שהייתי קטן ראיתי את אבא שלי עובד כנגר וזה נראה לי כיוון טוב חיפשתי באינטרנט וגיליתי סרטון באתר של בחור נחמד בשם הלוחש לעצים המסביר איך לעשות קרש חיתוך מעץ מלא:
חלק 1
חלק 2

החלטתי שאני רוצה לעשות את זה. ראיתי את הסרטונים מספר פעמים ובדקתי את המידות אני רוצה. בדקתי דוגמאות נוספות מאתרים אחרים ושרטטתי מספר פעמים את הדוגמא שאני רוצה ואת חומר הגלם שאצטרך.
לאחר מספר שעות של בדיקות החלטתי לעשות את הקרש בדיוק כמו בסרטון (כמה מפתיע :-) )
ונגשתי לביצוע:
דבר ראשון צריכים עצים. בררתי מספר טלפונים של מחסני עצים ואחד מהם התברר לי כמתאים (מוכר ליחידים) שמו "עץ איתן". הרמתי לו טלפון הצגתי את עצמי כאחד שצריך חומר לאמנות (אלא מה!) והוא אמר לי שהחומר שיש ברשותו מגיע בגדלים של 3 מטר אורך על 15 ס"מ רוחב, זה קצת גדול למשימה שלי, אבל נסתדר.


בחרתי לשם כך לוח של עץ מיפל (צבע חום בהיר מאוד),
ולוח של עץ אגוז אמרקאי (צבע חום כהה מאוד)


הבחור בשם מנחם היה מאוד נחמד והסביר לי קצת מושגי היסוד. למשל ידעתם שאת מידת העץ מודדים בקוב!?

ביקשתי שיחתוך לי את העצים לחתיכות של חצי מטר וקבלתי 6 חתיכות מיפל ו 5.5 חתיכות אגוז, מסתבר שהוא היה קצר במקצת.

עכשיו אני צריך להקציע את העצים ולחתוך אותם לפי התוכנית לפסים.

נשארתי ער כל הלילה מרוב התרגשות, נראה לי מאוד מענין ומושך הנושא הזה, ולא חשבתי שזה ירגש אותי בצורה כזאת מאחר וזה היה יותר מקצוע שהיה משויך עם אבא שלי. 

יש לי הרגשה שזו תחילתה של ידידות מופלאה!

פרטים בהמשך...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה